İCRA DAİRELERİNİN BİRLEŞTİRİLMESİ VE ANKARA 5. GENEL İCRA DAİRESİNİN KURULMASI
Tarih: 31.03.2024 | Okunma Sayısı: 282
Konu: İcra Dairelerinin Birleştirilmesi ve Ankara 5. Genel İcra Dairesinin Kurulması

İcra dairelerinin etkinliğinin arttırılması (Faz II) Projesi kapsamında büyük mahallerde uygulanacak İcra modeli Ankara'da uygulamaya geçirilmiş olup proje kapsamında Ankara 12. İcra Dairesi (Ankara 5. Genel İcra Dairesi olmak üzere) 25/09/2023 tarihi itibariyle faaliyete başlamıştır.
Adalet Bakanlığı'nın 114/04/2023 tarih ve E-34372782-147/3679 sayılı yazısı olurla, Adalet Bakanlığı İcra İşleri Dairesi Başkanlığının 13/09/2023 tarih ve E-34372782-266/8632 sayılı yazısı, Ankara İcra Daireleri Başkanlığının 14/09/2023 tarih 2023/5142 muh. sayılı yazısı ile Ankara 13. İcra Dairesinin dosyaları 25/09/2023 tarihi itibariyle Ankara 12. İcra Dairesine (Ankara 5. Genel İcra Dairesi) aktarılarak birleşme işlemi yapılmıştır.
1-Ankara 13. İcra Dairesinin kapatıldığı, tüm dosyalarının Ankara 12. İcra dairesine devredildiği, birleşme tarihinden itibaren tüm yazışmaların Ankara 12. İcra dairesi (Ankara 5. Genel İcra Dairesi) unvanı ile yapılması gerektiğinin bilinmesi,
2-UYAP üzerinden yapılan birleştirme işlemi sonucundan Ankara 13. İcra dairesine ait dosya Numaraları Ankara 12. İcra dairesine devredilmiş olup, Ankara 12 İcra dairesine (Ankara 5. Genel İcra Dairesi) aktarılan dosyalara ait esas numaralı ile bu dosyaların Ankara 12 İcra Dairesinden (Ankara 5. Genel İcra Dairesi) almış olduğu yeni esas numaraları gösterir liste yazımız ekinde sunulmuş olup, is bu listenin Ankara Adliyesi Internet sitesinde (https://ankara.adalet.gov.tr) ilan edilmesinin sağlanması,
3- Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kişi kuruluşlarca Ankara 13. İcra dairesine gönderilecek tüm ödemelerin (borç tahsilatı, maaş kesintisi ödemelerinin , masraf avansı, harç ve vergilerin v.s.) birleşme tarihinden itibaren yeni dosya numaraları belirtilerek Ankara 12. İcra Dairesinin (Ankara 5. Genel İcra Dairesi) aşağıda belirtilen banka hesaplarına gönderilmek suretiyle yapılması,
4-TC Cumhurbaşkanlığı’nın 2018/13 sayılı genelgesi ile kamu hizmetlerinde hantallığa sebebiyet veren hususların ortadan kaldırılması, TC Başbakanlığının 2017/21 sayılı genelgesi ile yazışmaların e-ortam üzerinden yapılması hususlarının belirtildiği, gerek bürokrasinin azaltılması gerekse kâğıtsız ortamın günümüz teknolojik alt yapısının etkin bir şekilde kullanılması, bürokratik hantallığın önlenmesi, ülkemizde ve tüm dünyada yaşanan Covid-19 salgın hastalığı nedeniyle alınan tedbirler kapsamında temasın en aza indirilmesi amacıyla müdürlüğümüzle yapılacak tüm yazışmaların elektronik ortam üzerinden yapılması, ayrıca fiziki evrak istenmedikçe gönderilmemesi,
5- Kurumunuz bünyesindeki Ankara 13. İcra Dairesine ait kayıtların ve güncellemelerin yukarıda belirtildiği üzere yapılması, Yukarıda izah edildiği üzere; dosya taraflarının ve üçüncü şahısların yapılan işlemler hakkında bilgilendirilmesi, devam eden is ve işlemlerin gecikmesini önlenmesi, olası mağduriyetlerin yaşanmaması için yazımız ekinde gönderilen ilan metninin ve dosya numaralarına ait liste ile is bu yazımızın bilgi ve gereği için Cumhuriyet Başsavcılıkları ile tüm kamu kurum ve kuruluşlarına, Ankara 1 ve 2 No’lu Barosuna bildirilmesi hususu,
Takdirlerinize arz olunur.

ETKİNLİK TAKVİMİ

2.05.2025
AV. GÖKHAN AĞDEMİR
BARO BAŞKANI

© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.