İCRA DAİRELERİNİN BİRLEŞTİRİLMESİ VE ANKARA 6. GENEL İCRA DAİRESİNİN KURULMASI
Tarih: 31.03.2024 | Okunma Sayısı: 665
İcra Dairelerinin Birleştirilmesi ve Ankara 6. Genel İcra Dairesinin Kurulması
İcra dairelerinin etkinliğinin arttırılması (Faz II) Projesi kapsamında büyük mahallerde uygulanacak icra modeli Ankara'da uygulamaya geçirilmiş olup proje kapsamında Ankara 8. İcra Dairesi (Ankara 6. Genel İcra Dairesi olmak üzere) 17/10/2023 tarihi itibariyle faaliyete başlamıştır.
Adalet Bakanlığı’nın 14/04/2023 tarih ve E-34372782-146/3678 sayılı "Olur" yazısı ile Adalet Bakanlığı İcra Daireleri Başkanlığının 06/10/2023 gün ve E-34372782-291/9458 sayılı yazısı ve Ankara İcra Daireleri Başkanlığının 09.10.2023 gün ve 2023/5545 muhabere sayılı yazısı ile Ankara 9. İcra Dairesinin dosyaları 17/10/2023 tarihi itibariyle Ankara 8. İcra Dairesine (Ankara 6. Genel İcra Dairesi) aktarılarak birleşme işlemi yapılmıştır.
1-Ankara 9. İcra Dairesinin kapatıldığı, tüm dosyalarının Ankara 8. İcra Dairesine devredildiği, birleşme tarihinden itibaren tüm yazışmaların Ankara 8. İcra Dairesi (Ankara 6. Genel İcra Dairesi) unvanı ile yapılması gerektiğinin bilinmesi,
2- UYAP üzerinden yapılan birleştirme işlemi sonucundan Ankara 9. İcra Dairesine ait dosya numaraları Ankara 8. İcra Dairesine devredilmiş olup, Ankara 8. İcra Dairesine (Ankara 6. Genel İcra Dairesi) aktarılan dosyalara ait esas numaralı ile bu dosyaların Ankara 8. İcra Dairesinden (Ankara 6. Genel İcra Dairesi) almış olduğu yeni esas numaraları gösterir liste yazımız ekinde sunulmuş olup, is bu listenin Ankara Adliyesi Internet sitesinde (https://ankara.adalet.gov.tr) ilan edilmesinin sağlanması,
3- Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kişi kuruluşlarca Ankara 9. İcra Dairesine gönderilecek tüm
ödemelerin (borç tahsilatı, maaş kesintisi ödemelerinin , masraf avansı, harç ve vergilerin vs.) birleşme tarihinden itibaren yeni dosya numaraları belirtilerek Ankara 8. İcra Dairesinin (Ankara 6. Genel İcra Dairesi) ekte sunulan ilan metni içerisinde bulunan banka hesaplarına gönderilmek suretiyle yapılması,
4- T.C. Cumhurbaşkanlığı’nın 2018/13 sayılı genelgesi ile kamu hizmetlerinde hantallığa sebebiyet veren hususların ortadan kaldırılması, T.C. Başbakanlığının 2017/21 sayılı genelgesi ile yazışmaların e-ortam üzerinden yapılması hususlarının belirtildiği, gerek bürokrasinin azaltılması gerekse kâğıtsız ortamın günümüz teknolojik alt yapısının etkin bir şekilde kullanılması, bürokratik hantallığın önlenmesi, ülkemizde ve tüm dünyada yaşanan Covid-19 salgın hastalığı nedeniyle alınan tedbirler kapsamında temasın en aza indirilmesi amacıyla Müdürlüğümüzle yapılacak tüm yazışmaların elektronik ortam üzerinden yapılması, ayrıca fiziki evrak istenmedikçe gönderilmemesi,
5- Kurumunuz bünyesindeki Ankara 9. İcra Dairesine ait kayıtların ve güncellemelerin yukarıda belirtildiği üzere yapılması, 
Yukarıda izah edildiği üzere; dosya taraflarının ve üçüncü şahısların yapılan işlemler hakkında
bilgilendirilmesi, devam eden is ve işlemlerin gecikmesini önlenmesi, olası mağduriyetlerin yaşanmaması için yazımız ekinde gönderilen ilan metninin ve dosya numaralarına ait liste ile is bu yazımızın bilgi ve gereği için Cumhuriyet Başsavcılıkları ile tüm kamu kurum ve kuruluşlarına, Ankara 1 ve 2 No’lu Barosuna bildirilmesi hususu,
Takdirlerinize arz olunur.

ETKİNLİK TAKVİMİ

30.04.2025
AV. GÖKHAN AĞDEMİR
BARO BAŞKANI

© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.